Přednášky

Panelová diskuze CSR – Společenská odpovědnost v byznysu

Ve večerních hodinách pondělí 25. března proběhla panelová diskuze na téma společenské odpovědnosti firem v českém byznysu. Cílem události bylo zjistit CSR strategii firem, aktuální projekty, situaci s pracovními pozicemi v této oblasti na trhu práce, a hlavně názory specialistů na danou problematiku.

Moderování diskuze se ujala Petra Sojková, spoluzakladatelka SKOKu a nyní zaměstnankyně Zelené politiky ŠKODA. Ta se své role velmi dobře zhostila, a nejenže hostům pokládala zajímavé otázky, ale také informovala studenty o nejnovějších aktualitách ze světa udržitelnosti.

Dotazům ohledně CSR strategie výrobních firem čelila specialistka CSR oddělení Plzeňského Prazdroje Tereza Kamal. Mimo jiné posluchačům představila úspěšné i aktuální udržitelné projekty společnosti. Mezi nejzajímavější patří projekt tzv. cirkulární ekonomiky, kdy firma znovu využívá zbytků mláta a vyrábí z něho sušenky nebo hnojivo na chmel.

Jediným zástupcem z řad mužů byl Jindřich Henzl, absolvent VŠE, bývalý člen SKOKu a nyní několikaletý zaměstnanec pojišťovny Kooperativa v oblasti CSR a marketingu. Ten přítomným připomněl, že CSR není jen o udržitelnosti, ale také zajišťuje spokojenost zaměstnanců. Z tohoto důvodu si Kooperativa zakládá na přizpůsobení kanceláří například vytvořením nového baby place. Jejím největším cílem je přejít na kompletní bezhotovostní způsob placení a tím šetřit životní prostředí.

Posledním hostem byla usměvavá Anna Vaníčková z KPMG, která zároveň působí přes 11 let jako dobrovolnice v Amnesty International. Ta vysvětlila princip CSR strategie KPMG ve vzdělávání svých zaměstnanců a dobrovolnického poradenství neziskovým organizacím. Studenty upozornila na to, jak velké náklady a zatížení životního prostředí lze ušetřit pouhým zrušením zaměstnaneckého benefit ve formě jedné láhve neperlivé vody.

Mimo jiné se probrala témata jako CSR aktivity, vývoj této oblasti, spolupráce firem při řešení společenských problémů, jak by firmy reagovaly na zpřísnění měkkých regulací, typický den CSR specialisty a co ho na jeho práci těší nejvíce.

Jestli si na začátku večera někdo myslel, že CSR znamená Customer Relations, tak byl brzy vyveden z omylu. Všichni účastníci večera byli brzy přesvědčení že společenská odpovědnost firem je zajímavé téma, které se už v dnešní době již řeší a pravděpodobně se v budoucnu stane i důležitějším.

Doufáme, že hosty a studenty diskuze bavila a odnesli si nové poznatky, popřípadě motivaci zajímat se tímto tématem hlouběji.

Těšíme se na Vás na dalších akcích!

Veronika Čeladníková

 

 

Více fotografií najdete zde.